Stowarzyszenie
Polski Ruch Czystszej Produkcji
Home » , , , , , , » Dobre praktyki CP: 93. Nowe formy edukacji ekologicznej Pracowników oraz wdrażanie i promowanie proekologicznych zachowań (Adams Group)

Dobre praktyki CP: 93. Nowe formy edukacji ekologicznej Pracowników oraz wdrażanie i promowanie proekologicznych zachowań (Adams Group)

Written By Polski Ruch Czystszej Produkcji on piątek, 12 maja 2023 | 17:54

fot.: Adams Group

Dobre praktyki i inwestycje związane z Czystszą Produkcją

Przykład nr 93: Nowe formy edukacji ekologicznej Pracowników oraz wdrażanie i promowanie
proekologicznych zachowań

Firma: ADAMS GROUP Mariusz Adamski, Ligota 59b, 63-507 Kobyla Góra

Branża: meblarska
Główne produkty: meble tapicerowane

Zasoby, których dotyczy to działanie

  • Wszystkie
    Zanieczyszczenia, odpady, których dotyczy to działanie:
    • Wszystkie
    Koszt wdrożenia: Beznakładowe / Średni
    (działania edukacyjne – beznakładowe; budowa wiaty na rowery: 30 000 zł)
    Opis problemu:
     
    Wśród pracowników brakowało pełnej świadomości, że codzienne zachowania każdego z nas mogą przyczynić się do oszczędności wody, energii, czy papieru – zarówno w firmie, jaki i w domach. Znaczna część pracowników nie wiedziała np. na czym polega poprawna segregacja odpadów.
    Ponadto w firmie zidentyfikowano potencjał większego promowania zdrowych i ekologicznych zachowań, jak np. ułatwienie pracownikom dojazdów do pracy rowerami (osoby dojeżdżające do pracy rowerami nie miały odpowiednio przygotowanego miejsca do ich zaparkowania).
     
    Zastosowane rozwiązanie:
    1. Do zwiększenia świadomości ekologicznej załogi wykorzystano wdrożony wcześniej w firmie otwarty system komunikacji, składający się m.in. z rozmieszonych na terenie firmy ekranów. Ekrany znajdują się w holu głównym biurowca oraz na stołówkach, zarówno w części produkcyjne, jak i w biurowcu. Pojawiły się także plakaty i ulotki stawiane np. na stolikach czy w zakładowej stołówce, przypominające o dobrych dla środowiska zachowaniach. Przeprowadzona w ten sposób kampania GO GREEN pozwoliła pracownikom na poznanie nie tylko prawidłowej segregacji odpadów, ale też wielu innych proekologicznych działań.
    2. Zamontowano wiatę rowerową, wraz ze stojakami na rowery.

    Uzyskane korzyści, efekty wdrożenia:

    • Działania edukacyjne:
      • Poprawa jakości sortowanych odpadów.
      • Oszczędność wody, energii oraz papieru.
    • Wiata rowerowa:
      • Mniejszy ruch pojazdów w sezonie letnim w związku z korzystaniem przez część pracowników z dojazdów do pracy rowerem.
      • Zachęcanie do aktywności fizycznej.

       

      Zdjęcia po wykonaniu projektu - slajdy o tematyce edukacyjnej, promujące zachowania proekologicznej oraz widok na wiatę rowerową.
      fot.: Adams Group

       
      Źródło:
      • Materiały (w tym zdjęcia) dostarczone przez firmę ADAMS GROUP Mariusz Adamski





      Udostępnij

      0 komentarze :

      Prześlij komentarz