Dobre praktyki i inwestycje związane z Czystszą Produkcją
Przykład nr 24:
Międzynarodowa akcja plakatowa wspomagająca edukację ekologiczną pracowników
Firma:
Testronic Sp. z o.o., Warszawa
Branża: teleinformatyczna
Główne usługi: testowanie oprogramowania i filmów
Zasoby, których dotyczy to działanie:
- Materiały (pośrednio)
- Woda (pośrednio)
- Energia elektryczna (pośrednio)
- Odpady (pośrednio)
Koszt wdrożenia: Brak
(działanie beznakładowe)
Opis problemu:
Firma Testronic, po przystąpieniu do Akademii Czystszej Produkcji, postanowiła m.in. przeprowadzić akcje edukacyjne dla pracowników. Postanowiono jednak, aby akcja ta miała charakter uniwersalny, aby mogły z niej skorzystać również inne podmioty działające w grupie Testronic, w pozostałych krajach, w których działa ta firma.
Zastosowane rozwiązanie:
W ramach działań edukacyjnych wykonano m.in. serię plakatów o tematyce proekologicznej. Plakaty z hasłami motywującymi m.in. do ograniczania ilości odpadów, w tym np. minimalizowania niepotrzebnych wydruków, prawidłowej segregacji odpadów czy oszczędności wody, zostały opracowane we własnym zakresie przez pracowników firmy. Wykonano je w języku angielskim w wersji elektronicznej i rozesłano do zastosowania do placówek firmy w Wielkiej Brytanii, USA, Rumunii i Serbii. Na potrzeby własne wykonano także wydruki, które zostały wywieszone w pomieszczeniach firmy w Warszawie. Przykładowe plakaty przedstawiają dołączone do niniejszego opisu rysunki.
Uzyskane korzyści, efekty wdrożenia:
Opis problemu:
Firma Testronic, po przystąpieniu do Akademii Czystszej Produkcji, postanowiła m.in. przeprowadzić akcje edukacyjne dla pracowników. Postanowiono jednak, aby akcja ta miała charakter uniwersalny, aby mogły z niej skorzystać również inne podmioty działające w grupie Testronic, w pozostałych krajach, w których działa ta firma.
Zastosowane rozwiązanie:
W ramach działań edukacyjnych wykonano m.in. serię plakatów o tematyce proekologicznej. Plakaty z hasłami motywującymi m.in. do ograniczania ilości odpadów, w tym np. minimalizowania niepotrzebnych wydruków, prawidłowej segregacji odpadów czy oszczędności wody, zostały opracowane we własnym zakresie przez pracowników firmy. Wykonano je w języku angielskim w wersji elektronicznej i rozesłano do zastosowania do placówek firmy w Wielkiej Brytanii, USA, Rumunii i Serbii. Na potrzeby własne wykonano także wydruki, które zostały wywieszone w pomieszczeniach firmy w Warszawie. Przykładowe plakaty przedstawiają dołączone do niniejszego opisu rysunki.
Uzyskane korzyści, efekty wdrożenia:
- Wzrost świadomości ekologicznej oraz motywacja do działania u pracowników w zakresie oszczędzania zasobów oraz redukcji odpadów i innych negatywnych oddziaływań na środowisko. Efekty te będą osiągane pośrednio, dzięki działaniom podejmowanym przez pracowników zarówno w firmie, jak też w ich domach.
Plakat „Oszczędzaj wodę”
Plakat „Wyłącz światło”
Źródła:
- Sprawozdanie z Projektu CP nr 3ind.755, opracowanego w ramach Akademii Czystszej Produkcji w firmie Testronic Sp. z o.o., Warszawa: „Wymiana oświetlenia na energooszczędne w części pomieszczeń biurowych firmy Testronic Sp. z o.o.”
- Materiały nadesłane przez firmę Testronic Sp. z o.o.
0 komentarze :
Prześlij komentarz